Download hier GRATIS mijn kick-off handleiding!

Wanneer kun je het beste een grafisch ontwerper inhuren? Lees verder en kijk of deze drie redenen op jou van toepassing zijn.

Wanneer moet je een grafisch ontwerper inhuren?

Wanneer kun je het beste een grafisch ontwerper inhuren? Lees verder en kijk of deze drie redenen op jou van toepassing zijn.

Eindeloos klungelen in Canva, stress bij het idee dat je iets bij de drukker moet aanleveren, frustraties bij het eindeloos doorbladeren van templates en lettertypes? Ik begrijp je helemaal! Misschien is het inhuren van een grafisch ontwerper dan ook wel iets voor jou. Maar hoe weet je of het nu de tijd is om jouw ontwerpen uit te besteden?

Als je het leuk vindt om met ontwerpen te klooien, jezelf helemaal kan verliezen in het combineren van kleuren en templates, graag een hoop tijd en moeite steekt in het creëren van je eigen ontwerpen: dan raad ik je niet aan om een grafisch ontwerper in te huren.

Want laten we eerlijk zijn: als jij de frustraties uit deze intro niet herkent, waarom zou je dan je geld steken in het uitbesteden van deze toffe taken? Als dit echter niet voor jou geldt, dan loont het inhuren van een grafisch ontwerper misschien wél. Lees verder waarom dit je een hoop kopzorgen kan schelen.

Je wil het wiel niet opnieuw uitvinden

Ontwerpen brengt een heleboel werk met zich mee. Je moet de voor jouw bedrijf juiste kleuren en templates kiezen, een mooi maar leesbaar lettertype uitzoeken, toffe foto’s regelen… En dan hebben we het nog niet over het beste papier kiezen en alles regelen met de drukker. Of de technische rompslomp bij een interactief werkboek realiseren.

Ik heb jarenlang ervaring als vormgever. Inmiddels heb ik een hoop kennis vergaard. Over papiersoorten, afwerkingen in drukwerk, dingen aanleveren bij de drukker en digitaliseren van bestanden. Je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden: vraag gewoon om hulp!

Jij neemt jezelf en je bedrijf serieus

Iedereen is uniek, ook jij. Maar met de standaard templates die je online kan vinden, ben je dat niet. Je ziet hetzelfde ontwerp met net iets andere kleuren of vormen bij andere ondernemers voorbijkomen. Dat is zonde, zeker na al het werk dat je erin stopt. Jij bent uniek en dat mogen jouw ontwerpen ook uitstralen. Je wil immers laten zien dat jij jezelf en je onderneming serieus neemt, zodat anderen dat ook doen!

Als jij jezelf en je onderneming serieus neemt, doen anderen dat ook!

Als grafisch ontwerper maak ik ontwerpen daarom altijd honderd procent voor jou en jouw doelgroep – zonder mijn stempel erop te drukken. Zonder ze na te maken van anderen en zonder standaard templates. Tevreden klanten plus een herkenbare uitstraling is hét recept voor nog meer klanten.

Je weet niet wat jouw doelgroep nodig heeft

De templates die je zelf mooi vindt, passen misschien wel helemaal niet bij je doelgroep. Het is belangrijker dat jouw ontwerpen aansluiten bij je potentiële klanten dan dat ze volledig naar jouw smaak gemaakt zijn. Ik ben een empathische vormgever die weet wat de doelgroep nodig heeft en daar de ontwerpen op maak. Je wil immers niet dat je klanten weglopen omdat ze zich niet aangetrokken voelen tot je ontwerpen.

Als jij je bedrijf serieus neemt en niet bang bent om je ontwerpen uit handen te geven, zet ik mijn creatieve brein in om jouw wensen te combineren met die van jouw (potentiële) klanten zodat we een ontwerp realiseren dat de ziel van jouw bedrijf uitstraalt.

Cliché maar waar: tijd is geld

Het scheelt je niet alleen in moeite, maar ook in tijd als je niet zelf urenlang hoeft te klungelen met ontwerpen, programma’s leren kennen of uitzoeken hoe het werkt met aanleveren van de juiste documenten. Die kostbare tijd kan jij namelijk ook inzetten om er voor je klanten te zijn (en dus om geld te verdienen en aan je business te bouwen).

Door het inhuren van een grafisch ontwerper, kan jij lekker achterover leunen en je bezighouden met belangrijkere zaken, terwijl ik druk ben met CMYK, snijtekens, DPI, lettercontouren en al die andere grafische termen die je om je oren vliegen.

Leun lekker achterover en laat je grafisch ontwerper het werk doen

Dus: grafisch ontwerper inhuren of zelf doen?

Heb je geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden, wil je laten zien dat jij jezelf en je bedrijf serieus neemt en besteed je je tijd liever aan andere zaken? Dan wordt het tijd voor het inhuren van een grafisch ontwerper! Maar hé, als je er nog niet klaar voor bent om het ontwerp van je boek, werkboek of e-book uit te besteden: helemaal oké! Zodra je er wel klaar voor bent, sta ik voor je paraat. Stuur je me dan een berichtje?

Download hier GRATIS mijn kick-off handleiding!

In deze handleiding vertel ik je welke stappen we gaan nemen, zodat jij zelf niet meer hoeft te klooien en je kunt gaan opvallen met een professionele én unieke uitstraling van jouw bedrijf. 

Inclusief te gekke checklist om te kijken of jij toe bent aan een grafisch vormgever.

Grafisch vormgever, part-time moeder en full-time levensgenieter

Ik lach veel, praat graag en word hyper enthousiast van dingen waar mijn hart een sprongetje van maakt. Ik ben chaotisch en enorm geordend, positief en mindful, een gezellige levensgenieter vol passie. Passie naar links, passie naar rechts, draai in het rond en vier het leven!

Als zakenvrouw ben ik een multi-inzetbare meedenker die altijd gaat voor het beste resultaat. Ik pas mij aan aan jouw stijl in plaats van andersom. En ik heb een enorme liefde voor papier en drukwerk.

Ik stel jou de juiste vragen, prikkel jouw hersenen zonder je pijn te doen en zo komen we in de beste flow voor een kick-ass resultaat.

Over Lieke