Vorige week was ik met een klant in de inspiratie kamer van mijn favoriete drukkerij voor haar VIP Book Experience. Zij schrijft een heel mooi boek over persoonlijke ontwikkeling. Een zware boodschap, sterk geschreven, zonder ’sugarcoating’.
Omdat deze boodschap ‘zwaar’ kan voelen tijdens het lezen, was het belangrijk het boek licht en warm te laten voelen in de handen. Dit hebben we gedaan door te kiezen voor een softcover boek, met mooi zacht voelend natural papier en zachte kleuren die toch de boodschap blijven versterken. De vormgeving is ook passend bij de boodschap: Open, transparant en toch steady en stevig. Alles in balans.


Het hoeft geen groot hysterisch spektakel te zijn om op te vallen
Ik roep vaker dat je van een boek een beleving kunt (/moet) maken. En hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat het een groot hysterisch spektakel moet zijn met kleur explosies, afbeeldingen, grote titels en fluor papier om op te kunnen vallen in de grijze massa…
Met mijn boek wil ik de boekenbranche en auteurs laten zien dat die kleine keuzes al een verschil maken. Ik wil laten zien hoe je van een boek een onvergetelijke ervaring kunt maken voor de lezer. Óók als dat boek ‘alleen maar uit tekst’ bestaat.
Versterk de boodschap door het ontwerp
Een boek met enkel en alleen tekst hóeft niet vol met afbeeldingen en kleur om op te vallen. Het hóeft niet op een standaard mat wit dun papiertje, gedrukt in het buitenland als standaard softcover A5.

De voorverkoop van het kunstboek BOEKBELEVERS is van start
Laat me je meenemen in de mooie wereld van boeken maken.
Met het boek BOEKBELEVERS leer je van elk verhaal een belevenis te maken. Het is jouw toegang tot de boekdrukkunst van de 21e eeuw.
Of je nu auteur bent, ontwerper, drukker, ghostwriter, papierleverancier, boekbinder, redacteur, uitgever of boekverkoper: dit boek is gemaakt voor mensen die hóuden van boeken en het ambacht niet verloren willen laten gaan.
Die snappen dat een goed verhaal pas echt binnenkomt als inhoud en vorm samenwerken. Een boek dat niet alleen uitlegt hoe het kan, maar ook echt laat zien wat er allemaal mogelijk is.
BOEKBELEVERS laat zien hoe boekdrukkunst van nú er uit ziet. Hoe je een verhaal tastbaar maakt in een tijd waarin alles vluchtig is en digitaliseert. Hoe je zichtbaar kunt zijn en van een boek een ware belevenis kunt maken.
Ben je erbij? De verkoop is gestart op 1 mei. De deuren sluiten op 30 juni om 23.59 uur.
Wees er dus snel bij, want er is een beperkte eenmalige oplage van 100 stuks.
